Syarikat Perunding Unit Amanah Terbaik Di Malaysia …

Posted: March 2, 2011 in unit trust
Tags: , , ,

Assalamulaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia…

Pada 28 Febuari 2011 ketika saya sedang menonton Buletin Utama TV3, saya terus tertarik dengan berita mengenai industri unit amanah di Malaysia. Rupanya berita tersebut memaparkan tentang anugerah – anugerah yang diberikan kepada syarikat tertentu yang telah menunjukkan prestasi terbaik dalam industri ini.

Saya amat bangga sebenarnya walaupun saya masih baru dalam bidang unit amanah ini, syarikat yang menjadi tempat saya mencari makan telah berjaya menggondol 9 anugerah pada majlis tersebut dan seterusnya melayakkan syarikat itu untuk dinobatkan sebagai “Kumpulan Dana Keseluruhan Terbaik“.

Siapa lagi kalau bukan PUBLIC MUTUAL BHD. Untuk pengetahuan anda semua juga, dengan kejayaan ini PUBLIC MUTUAL telah berjaya mempertahankan anugerah Kumpulan “Dana Keseluruhan Terbaik”¬†untuk kali ke-8 berturut – turut.

Berikut merupakan anugerah – anugerah yang telah dimenangi PUBLIC MUTUAL semasa Majlis Anugerah Dana Malaysia The Edge-Lipper 2011 itu;

  1. Public Fund won the Best Overall Fund Group over Three years
  2. Best Equity Asia-Pacific Fund Over Three Years
  3. Best Equity Asia-Pacific Fund Over Five Years
  4. Best Equity Malaysia Small and Mid Caps Fund Over Three Years
  5. Best Equity Malaysia Small and Mid Caps Fund Over Five Years
  6. Best Equity Malaysia Small and Mid Caps Fund Over 10 Years
  7. Best Bond Malaysian Ringgit Islamic Fund Over Five Years
  8. Best Bond Malaysian Ringgit Fund Over 10 Years
  9. Best Equity Malaysia Islamic Fund Over 10 Years

Setakat ini, PUBLIC MUTUAL telah menerima sebanyak 169 anugerah secara keseluruhannya. Untuk pengetahuan anda semua juga, PUBLIC MUTUAL mempunyai seramai lebih 2,380,000 pemegang akaun pada 31 Januari 2011 dengan jumlah nilai aset bersih dana yang diuruskan sebanyak RM40.93 bilion.

PUBLIC MUTUAL juga pada masa kini menguruskan sebanyak 84 dana secara keseluruhannya.

http://www.utusan.com.my

Oleh yang demikian, kepada anda semua diluar sana yang masih tercari – cari ataupun yang masih ragu – ragu dengan unit amanah, silalah buka minda anda semua. Sesungguhnya apa yang saya telah nyatakan dan sertakan pada hari ini diharapkan dapat memberi petunjuk kepada anda semua untuk membuat keputusan sama ada ingin melabur atau tidak.

p/s : lega kerana dengan anugerah ini menunjukkan saya tidak menipu para pelabur saya :)

 

Ruzlam Lamza (UTC Public Mutual) – 0138556576

ruzlambest@yahoo.com

Comments
  1. wan mastura wan mustappa says:

    saya nak melabur tapi xtahu pelaburan apa yg bleh menguntung kan sy bleh bantu sy

    • ruzlam says:

      salam cik wan mastura…

      saya boleh bantu anda dalam mengurus pelaburan anda. jika anda berminat, boleh tak berikan kat saya no telefon awak supaya saya senang menghubungi awak? ni no telefon saya 0138556576 (ruzlam)

  2. Alias Hassan says:

    assalamuaalaikum.saya alias dari kulim kedah.saya berminat nak melabur tapi tak tau dana mana yg sesuai.
    bolehkah saya nak ruzlam jadi agen saya.saya dari kedah jauh la kan.tq

    • ruzlam says:

      Salam En. Alias…

      Saya boleh cadangkan dana2 yang sesuai dengan anda. Tak perlu risau tentang jauh atau dekat sebab saya akan sentiasa mudah untuk dihubungi. Apa yang penting En. Alias boleh berikan saya no telefon En. Alias berserta alamat ke No. telefon saya ini – 0138556576 (Ruzlam)… nanti saya akan menghubungi En. Alias nanti.

      Terima kasih sebab melawat blog saya. Saya amat menghargainya. Thanks sekali lg.

Leave a Reply

